środa, 22 czerwca 2016

Jak zostać kierowcą? Przyśpieszony kurs L-ON

Czy zastanawialiście się jakimi kierowcami są osoby niepełnosprawne? Jak sobie radzą za kółkiem?
Niektórzy sądzą, że niepełnosprawni nie powinni mieć prawka bo "stanowią zagrożenie na drodze", jakby amputacja nogi była równa niedomaganiom umysłowym, spostrzegawczości czy nie wiem, co mogą mieć jeszcze do zarzucenia. Otóż nie, niepełnosprawni mogą mieć prawo jazdy, radzą sobie świetnie... o ile przejdą przez papierologię ;) Jak wyglądają złe dobrego początki ?;)


Prawo jazdy - dla zdrowych plastik w portfelu będący synonimem dorosłości, dla niepełnosprawnych niezależności, samodzielności i... życia! :) Takim symbolem jest przynajmniej dla mnie ;) 

Odkąd pamiętam chciałam posiadać ten mały plasticzek w portfelu. Jak inaczej mogłoby wyglądać moje życie gdybym go miała zaraz po maturze jak większość rówieśników... Szkoda słów. 
Nie mając już żadnych wytłumaczeń, widząc konieczność jego zrobienia, odczuwanie zależności od drugiej osoby, która "teraz nie mogę" i "ta, znowu ją wieź" popchnęło mnie do aktywnego zainteresowania się tematem. Ty też chcesz zacząć?;)

Trzy proste kroki, które prowadzą do kierownicy!
1) Skonsultuj się z Ośrodkiem Szkolenia Kierowców, który prowadzi kursy na prawo jazdy dla osób niepełnosprawnych. 
Ja bazowałam na stronie www i jakże się zdziwiłam gdy na stronie informowano iż takie kursy są prowadzone, a na miejscu spotkania okazało się, że "hehehe no nie!". Biuro na piętrze ;) Dla osób niepełnosprawnych - idealne! Wiadomo, że ja wlatuję po schodach, a nie wchodzę jak zwykły śmiertelnik ;P  Poszłam o krok dalej. Zosia-samosia Iwonka postanowiła ogarnąć temat na własną rękę i przejść procedurę papierologiczną "po swojemu". Poszłam do jednego lekarza, później drugiego i wyszłam z kodami ograniczeń dla ON. Taaaa, kody były niepoprawne i musiałam jeździć i poprawiać. Cała procedura z 1-2 dni wydłużyła się do niemal tygodnia. Unikaj moich błędów! Jeżeli nie wiesz jakie kody ograniczeń musisz mieć wpisane na orzeczeniu lekarskim NAPISZ lub ZADZWOŃ do stowarzyszeń dla osób niepełnosprawnych, które udzielą informacji łącznie z kodami i przybliżą kolejne etapy oraz możliwości, podpowiedzą adresy OSK, które mają zniżki, dofinansowania czy inne ułatwienia.

2) Zapisz się na kurs. 
Skompletowałeś dokumenty, masz swój Profil Kandydata na Kierowcę? Przyszedł czas na zapisanie się na kurs w ośrodku, który szkoli kierowców z niepełnosprawnością. Jestem pewna, że każdy ośrodek troszczy się o Twój komfort i zapewni Ci dogodną możliwość odbywania kursu teoretycznego oraz praktycznych jazd, np. kumulując je w ciągu kilku dni, tak byś nie musiał dojeżdżać często kilkadziesiąt kilometrów do ośrodka. 
Ja prawo jazdy robię w Lublinie, choć przebywam na co dzień w Biłgoraju. 90 km = 1.5h jazdy na każdą godzinę kursu? Głupie! Teorię przyswajam dzięki materiałom jakie dostałam w OSK oraz przez e-platformę. Bez wychodzenia z domu odbywam szkolenie teoretyczne, które powtarzam regularnie robiąc krótkie testy po każdym dziale. Można? Można! ;) Tylko daj ten krok!

3) Ciesz się jazdą i pokochaj swoje życie na nowo! :)
Po kursie teoretycznym, nauce prowadzenia samochodu, jego obsługi i powtarzaniu bez końca aspektów pierwszej pomocy odbywa się egzamin. NIE BÓJ SIĘ! na pewno sobie poradzisz ;) Jak tysiące osób przed Tobą! Zdałeś? Gratulacje! Jesteś mistrzem kierownicy ;) A teraz pomyśl, jaką markę auta wybierzesz? Na początek coś małego, miejskiego ale wygodnego. Pomoc przy zakupie lub dostosowaniu auta do twoich potrzeb zapewnia szereg warsztatów! Jak się podoba prowadzenie auta? Czyż nie jest wspaniale? ;) Szerokiej, nowej i samodzielnej drogi życzę! :) 


Dzwoń, pisz maile, proś o poradę lub pomoc! Ludzie nie gryzą, wiesz? ;) A na pewno nie przez słuchawkę! Jesteś fantastyczny i możesz być niezależny od czyjegoś czasu, ochoty czy obecności! :) Możesz wszystko!
i nie poddawaj się! Ja zaliczyłam kilka schodków, złośliwości losu i poddałam się swoim chorym ambicjom. po co utrudniać sobie życie? Lepiej zastosować rady kogoś, kto już przez to przeszedł ;) Tylko 3 kroki dzielą Cię od KAŻDEGO celu :) Chcesz być kierowcą? TO BĄDŹ! ;) Gwiazdą rocka też możesz być ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...